آخرین بروز رسانی: ۱۰ام آذر, ۱۳۹۷

رتبه بندی برترین گوشی های سال ۲۰۱۸

رتبه بندی برترین گوشی های سال ۲۰۱۸ بیش از ۶۰ […]

رتبه بندی برترین گوشی های سال ۲۰۱۸

بیش از ۶۰ ساعت تست بر روی جدیدترین نسخه دستگاه های تلفن برتر از جمله آخرین آیفون ها، گلکسی ها و پیکسل ها را انجام دادیم. آیفون Xs در رده بالای این دور آزمون، با کمک پردازنده چشمگیر آن A12 Bionic، طراحی زیبا و تنظیم دوربین قابل توجه بود.

به عنوان یک جایگزین برای آیفون Xs، افراد با بودجه کمتر می توانند به سمت OnePlus 6 نگاه کنند.  OnePlus 6 گل سرسبد در دسته قیمت متوسط می باشد. سامسونگ  Galaxy S9 نیز ارزانتر از XS است و بهترین گوشی آندرویدی موجود است.
بهترین : آیفون Xs

آیفون Xs دنباله ی تجربیات آیفون X در سال گذشته است. با این تفاوت که آیفون Xs شامل بهبود دوربین، چیپ ست و گزینه های ذخیره سازی داخلی است.

آیفون Xs دارای یک لنز تمام شیشه ای با یک نوار فولادی ضد زنگ رنگی در اطراف لبه است. این صفحه نمایش ۵٫۸ اینچ “Super Retina” OLED زیبا و رنگ های بسیار دقیقی را نشان می دهد. به لطف تکنولوژی True Tone آن، که تنظیم تعادل رنگی صفحه را برای تکمیل نور محیط در اطراف شما تنظیم می کند.

پردازنده A12 Bionic کوچکتر و کارآمد تر از AION Bionic در iPhone X، ۸ و ۸ Plus است. با Xs، برنامه ها سریعتر بارگذاری میشوند، تجربه کاربر شهودی تر است و حتی عکسها بهتر هستند. استفاده Xs از HDR هوشمند، فیلترهای پرتره، سنسورهای سریع، پیشرفت های کم نور و عمق متغیر میدان، باعث ایجاد عکس های خیره کننده می شود.

دوربین جلو TrueDepth که FaceID را قادر می سازد، یکی از بهترین دوربین های جلو در تلفن هوشمند است.

 

OnePlus 6

اگر چه این ارزانتر از آیفون یا Galaxy S9 است، One Plus 6 دارای کیفیت، ویژگی و عملکرد مشابه است. ۶ OnePlus تنها یک بار در یک زمان یک تلفن تولید می کند. برای OnePlus 6، یک صفحه نمایش AMOLED با ابعاد ۶٫۲۸ اینچی است.

نسخه دیگری از Android 8.1 Oreo به نام OxygenOS، یک چیپ ست Qualcomm Snapdragon 845 فوق العاده، دوربین های عقب با کیفیت بالا، یک اسکنر اثر انگشت، یک گزینه قفل تشخیص چهره، یک نوار لغزنده هشدار، شارژ سریع، جک هدفون و موارد دیگر.

نکات برجسته OnePlus 6 عبارتند از: صفحه نمایش بزرگ، پر جنب و جوش، حرکات قابل تنظیم و صفحه نمایش دارای ابعاد ۱۹: ۹ است و جلوی دستگاه را کامل می کند. این یک صفحه نمایش بزرگ با رنگ آمیزی سازگار و کالیبراسیون رنگ است.

بر خلاف سایر گوشی های پشت شیشه ای، OnePlus 6 شارژ بی سیم را پشتیبانی نمی کند. با این حال، از شارژ سریع پشتیبانی می کند با لوازم جانبی. در طول آزمایش، دریافتیم که می توانیم در نیم ساعت به ۶۰٪ باتری برسیم. ی

کی از ویژگی های مورد علاقه ما OnePlus 6 نوار ناوبری حرکات و گزینه های آن است. استفاده کمتر از دکمه، اما این روش بسیار بصری برای استفاده از دستگاه است.
البته، OnePlus 6 کامل نیست. سه مساله مهم در این گوشی است که نسخه های قبلی را تهدید می کنند: آن ضد آب نیست، کیفیت دوربین آن به گوشی های گران قیمت قابل مقایسه نمی باشد و با شبکه های CMDA سازگار نیست. اگر شما این ۳ مورد را نادیده بگیرید، OnePlus 6 یک گوشی هوشمند با قیمت عالی است.

 

بهترین تلفن اندروید: سامسونگ Galaxy S9

سامسونگ Galaxy S9 بهترین گوشی اندروید در بازار، به دلیل صفحه نمایش بی نهایت زیبا، منوی لبه مفید و دوربین دیافراگم متغیر است.

طراحی این دستگاه بسیار متفاوت از Galaxy S8 نیست. S9 ویژگی های فن آوری صفحه نمایش را بهبود بخشیده که اجازه می دهد تا صفحه نمایش آن روشن تر در خورشید و بیشتر از رنگ ها استفاده می کند. داخل، S9 دارای چیپ ست Snapdragon 845 است که یکی از سریعترین پردازنده های موجود در بازار است.

علاوه بر استفاده از اثر انگشت خود برای باز کردن قفل گوشی، S9 اسکن هوشمند را ارائه می دهد که اسکن رادیکال و اسکن دو بعدی را برای باز کردن قفل دستگاه شما ترکیب می کند. این گوشی دارای دوربین جلو ۸ مگاپیکسلی است که با دوربین TrueDepth iPhone یا FaceID برای امنیت دوربین سازگار نیست.

عدم وجود تصویربرداری سه بعدی با دوربین جلویی نیز با S9 AR emojis، که از هر نظر جادویی است، خالی است. بزرگترین تفاوت میان Galaxy S9 و مدل قبلی دوربین عقب است. S9 دارای اولین دوربین دیافراگم متغیر بر روی یک گوشی هوشمند است. با استفاده از دوربین عقب، می توانید فیلم را در حالت فوق العاده آهسته ضبط کنید که در ۹۴۰ فریم بر ثانیه ثبت می شود.

+ Galaxy S9، نسخه ارتقاء بزرگتری از S9، همچنین دارای عملکرد فوق العاده با سرعت حرکت و دیافراگم متغیر است، علاوه بر دوربین دوم، که برای زوم اپتیکال امکان پذیر است. هر دو گوشی همچنین یک جک هدفون و ذخیره سازی قابل ارتقا دارند.

galaxy s9

بهترین عمر باتری : Google Pixel 2

گوگل پیکسل ۲ در اکتبر ۲۰۱۷ منتشر شد، وجود سیستم عامل اندروید OS، عمر باطری طولانی و دوربین های دیدنی و جذاب، رتبه برتر را در بهترین بررسی گوشی های هوشمند ما به دست آورده است، هرچند که از چیپ ست Snapdragon 835 که امروزه قدیمی شده است استفاده می کند.

طراحی پیکسل ۲ مانند بقیه گوشی های پیشرفته در این لیست به نظر می رسد. پیکسل ۲ یک جعبه کوچک است، و قاب ها با نسبت ابعاد ۱۶: ۹، اما زشت نیست. شیشه مینیمالیستی و آلومینیوم آن، اثر انگشت و لکه های کمتر را روی گوشی های کاملا شیشه ای بر جا می گذارد.

صفحه نمایش ۵ اینچی AMOLED برای تماشای فیلم ها و یا مشاهده عکس های شگفت انگیز که با استفاده از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دستگاه مورد استفاده قرار می دهد، مناسب است. به جای تکیه بر سخت افزار بیشتر برای گرفتن عکس های بهتر، Pixel از نرم افزار برای گرفتن عکس های خیره کننده و عکس هایی از صحنه های کم نور استفاده می کند.

از تلفن های مورد آزمایش ما، Pixel 2 در آزمایش باتری بهترین عملکرد را انجام داد، که در آن ما به طور مداوم وب را بر روی داده های LTE مرور کردیم که روی صفحه نمایش به اندازه  ۱۵۰ nits روشنایی است که حدود ۵۰ درصد است. Pixel 2 بیش از ۱۱ ساعت فعال باشد، بنابراین می تواند یک روز تمام را در یک بار شارژ کند.

Pixel 2XL، نسخه بزرگتر Pixel 2، عمر باتری آن بهتر است. بیش از ۱۲ ساعت در آزمون وب سایت ما گذشت. علاوه بر باتری بزرگتر، Pixel 2XL همچنین یک صفحه نمایش بزرگتر ۶ اینچی، قابهای کوچکتر و نسبت ابعادی با ابعاد ۱۸: ۹ دارد.

 

 

بهترین دوربین: + HTC U12

+ HTC U12 دارای دوربین عکاسی شگفت انگیز با چهار دوربین است، اما دکمه های عجیب و غریب و عمر باتری آن ممکن است برخی از کاربران را متوقف کند.

+ HTC U12 یک تلفن بزرگ است که به درستی در کنار دیگر گوشی های با قیمت مناسب در بازار قرار می گیرد. در حالی که اکثر گوشی ها مدل پایه ای کوچکتری دارند، گوشی HTC این کار را نمی کند. این از فضا با صفحه نمایش LCD 6 اینچ استفاده می کند.

طراحی هوشمندانه، گوشی هوشمند HTC یکی از جذاب ترین دستگاه های موجود است. بدن تمام شیشه ای و رنگی تغییر شکل ناگهانی بود. بزرگترین خطا دکمه های غیر حساس به فشار از تلفن است. دکمه ها هنگامی که شما آنها را فشار می دهید، فشار داده نمی شوند، آنها یک دکمه شبیه سازی شده و غیر مکانیکی دارند.

مشکل این دکمه های عجیب و غریب این است که آنها به راحتی به طور اتفاقی فشار می آورند. در حین آزمایش، کاربران اغلب به طور تصادفی تلفن را فقط با تغییر گرفتن یا حرکت تلفن قفل کردند. این گوشی همچنین دارای کنترل هایی از Edge Sense است که به شما امکان می دهد تا با دستگاه خود با ضربه زدن یا فشار دادن دو طرف پایین گوشی ارتباط برقرار کنید.

البته، بهترین چیز در مورد + HTC U12 تنظیم دوربین است. دوربین دوم آن و رنگ های واقعی به شما عکس های زیبا و دقیق می دهد، هر چند برخی افراد ممکن است ترجیح می دهند که کنتراست بالاتر و یا نتایج پر جنب و جوش بیشتری داشته باشند.

 

چگونگی انجام تست

ارزیابی های گوشی های هوشمند با تحقیق کامل از کیفیت صفحه نمایش، مشخصات دوربین و اجزای داخلی. داده ها جمع آوری می شود.

آزمایش های مختلفی را برای ارزیابی ویژگی هایی مانند عمر باتری، پردازش قدرت پردازنده، عملکرد کارت گرافیکی، سرعت خواندن و نوشتن داده ها، کیفیت نمایش و عملکرد کلی انجام داده می شود و این نتایج به ارزیابی کلی افزوده می شود . مطمئنا یک گوشی هوشمند بیشتر از مجموع قطعات آن است.

برای اندازه گیری نحوه هماهنگی همه توابع و ویژگی ها با هم در استفاده روزانه، ما هر تلفن را برای چرخش برای چند روز استفاده می کنیم. ما بازی می کنیم، فیلم ها را تماشا می کنیم، رسانه های اجتماعی ما را بررسی می کنیم، عکس می گیریم و تماس تلفنی برقرار می کنیم تا استفاده از تلفن را بررسی کنیم.

نحوه انتخاب گوشی هوشمند :

اندازه

بسیاری از گوشی های هوشمند ما آزمایش شده اند مدل های اضافی در همان خط تولید که بزرگتر هستند، دوربین بهتر و ظرفیت باتری بالاتر است. ما تصمیم گرفتیم ارزیابی های خود را بر روی گوشی های مدل پایه تمرکز کنیم، اما اگر طرفدار تبلت ها هستید.

توصیه می کنیم که آیفون Xs Max+، Samsung Galaxy S9 یا Google Pixel 2XL باشد. ناکامی این گوشی های بزرگ در این است که آنها بیشتر هزینه می کنند.

دوربین

هر دوربین گلکسی اس ۵ از چند سال گذشته می تواند عکس های با کیفیت بالا را فریب دهد. با Touchard از DxOMark Image Labs صحبت شده، شرکتی که به طور مستقل دوربین های گوشی هوشمند را ارزیابی می کند و در مقام رتبه بندی دوربین های گوشی های هوشمند قرار دارد.

برای جمع آوری اطلاعات در مورد مهم ترین چیزهایی که باید در هنگام خرید توجه کرد.

او گفت: “طیف وسیعی از ویژگی های شما در دوربین گوشی هوشمند وجود دارد، بنابراین برای اولین بار باید از طریق عکس هایی که می خواهید انجام دهید فکر کنید.” اگر می خواهید بهترین دوربین برای عکسبرداری، مثلا حالت عمودی یا فوکوس که پس زمینه را خنثی می کند تا پینت موضوع بتواند عکاسی گوشی های هوشمند خود را به سطح بعدی برساند.

برخی از دوربین ها این کار را با استفاده از لنزهای دوگانه انجام می دهند، در حالی که دیگران از فیلتر های بوکه استفاده می کنند. بعضی از گوشی های هوشمند می توانند از این یا یک تنظیم مشابه با دوربین عقب و جلو استفاده کنند.

اگر مکان های مبهم کم نور دارید و می خواهید این لحظات را حفظ کنید، یک گوشی هوشمند را با یک دوربین که عکس های خوب را در نور کم می گیرد، جستجو کنید.

مقاومت آب

برای ارزیابی مقاومت به آب، به رتبه بندی IP نگاه کنید. امتیاز IP یا محافظت در مقابل آب معمولا به عنوان چیزی شبیه “IP67” نمایش داده می شود. این نمره ترکیبی است.

شماره اول، امتیاز گرد و غبار دستگاه است. شش امتیاز بالاترین است، که اطمینان کامل از ضمانت محافظت در مقابل گرد و غبار است، بنابراین حتی اگر گرد و غبار به گوشی شما برسد، آن را دچار مشکل نمی کند. شماره دوم امتیاز آب است و هشت امتیاز بالاترین امتیاز را دارد.

اکثر اسمارت فونهای مورد آزمایش ما دارای رتبه بندی IP67 یا IP68 هستند که برابر با کل حفاظت در برابر گرد و غبار و برخی از بالاترین رتبه حفاظت در آب است. توجه داشته باشید گوشی ها در حال حاضر بهتر از گذشته مجهز به مودم های کوچک هستند اما به اندازه کافی ضد آب نیستند تا با شما شنا کنند.

آیفون یا آندروید

انتخاب یک دستگاه Android یا iOS به طور کامل بستگی به ترجیح شما دارد، زیرا هر سیستم عامل مزایا و معایب خودش دارد.

سیستم عامل اپل برای اینکه بیشتر ساده و کاربر پسند باشد شهرت خوبی دارد. اما قابل تنظیم نیست و تنها در مورد اپل موجود است که یکی از گرانترین گوشی های هوشمند موجود است.

هنگامی که به حریم خصوصی می آید، iOS از Privacy Differential استفاده می کند که اطلاعات جمع آوری شده را شناسایی می کند. اکوسیستم اپل سازگار با دستگاه های بیرونی است، هرچند محصولات برند اپل با هم کار می کنند.

اندروید OS که هر تلفن دیگر از آن استفاده می کند، تنها گزینه ای است که در مورد تلفن های همراه با گزینه های موجود در هر سطح گوشی های هوشمند می آید. این بیشتر قابل تنظیم است و بنابراین ممکن است کمی کم کاری برای پیدا کردن تنظیمات بهینه و راه اندازی برای شما پیش بیاید.

گوگل، که آندروید را اجرا می کند، اطلاعات شخصی بیشتری از اپل را برای شخصی سازی شما جمع آوری می کند. برخی از سازندگان گوشی های هوشمند سیستم عامل Android را برای کار با دستگاه های خاص مانند OnePlus 6 و سیستم Oxygen OS مبتنی بر Android Oreo تغییر می دهند.