آخرین بروز رسانی: ۱۸ام اسفند, ۱۳۹۷

بازیافت پلاستیک در فضا با پرینتر سه بعدی ناسا !!!

بازیافت پلاستیک در فضا با پرینتر سه بعدی ناسا !!! […]

بازیافت پلاستیک در فضا با پرینتر سه بعدی ناسا !!!

سازمان فضایی ناسا قصد دارد پرینتر شگفت انگیزی را با نام  Refabricator یا به عبارتی بازسازی کننده، به ایستگاه فضایی بفرستد. این پرینتر در واقع یک پرینتر سه بعدی بازیافتی است که می‌تواند پلاستیک قابل بازیافت را به مواد پرینت سه بعدی تبدیل نماید و با استفاده از آنها تجهیزات جدیدی تولید کند. به این ترتیب بازیافت پلاستیک در فضا ممکن می‌شود.

مدیر تولیدات مرکز پرواز فضایی مارشال واقع در شهر هانتسویل ایالت آلاباما باور دارد Refabricator، نمونه کامل گجتی است که می‌تواند ساختار پایداری برای بازیافت و تولید دوباره از ضایعات پلاستیکی خلق کند. در نتیجه فضانوردان می‌توانند در ماموریت‌های طولانی از بازیافت پلاستیک بهره ببرند و وسایل جدیدی تولید نمایند.

 

 

شرکت Tethers Unlimited این پرینتر سه بعدی بازیافتی را تولید کرده است. این شرکت، یک شرکت خصوصی فعال در حوزه‌ی هوافضا می باشد که در بخش سیاتل واقع گردیده است. البته این دستگاه هنوز در مرحله ی آزمایش به سر می برد و قرار است کارایی آن در ایستگاه فضایی بین المللی تست شود. با استفاده از این پرینتر منحصر به فرد، ساکنین فضا می‌توانند از دور ریختنی ها و ضایعات تجهیزات پلاستیکی استفاده کنند و مواد مورد نیاز برای تولید وسایل دیگر را فراهم نمایند.

 

 

پرینتر بازیافتی سه بعدی مذکور، ابعادی به اندازه‌ی یک یخچال کوچک دارد و از فرآیندی به نام Positrusion برای بازیافت استفاده می‌کند. سیستم Positrusion در واقع، قطعات پلاستیکی را آب می‌کند و سپس مواد موجود را به این پرینتر سه بعدی پیشرفته انتقال می‌دهد.سپس پرینتر سه بعدی تعبیه شده در Refabricator، وظیفه تولید وسایل جدید از پلاستیک بازیافت شده را بر عهده می گیرد. این دستگاه می‌تواند در ماموریت‌های طولانی مدت به کمک ساکنین ایستگاه فضایی بیاید.

دسته‌بندی: اخبار