آخرین بروز رسانی: ۱۳ام مرداد, ۱۳۹۷

شرکت اپل یک تریلیون دلاری شد

شرکت اپل یک تریلیون دلاری شد نخستین شرکت آمریکایی اپل […]

شرکت اپل یک تریلیون دلاری شد

نخستین شرکت آمریکایی اپل به یک شرکت یک تریلیون دلاری تبدیل شد.

 

شرکت اپل یک تریلیون دلاری شد

اپل فعالیت خود را در سال ۱۹۷۶ با فروش کامپیوترهای رومیزی آغاز کرد؛ اما اقبال خود را با آغاز قرن بیست‌ویکم در عرضه‌ی گجت‌هایی همچون آیپاد در سال ۲۰۰۱ و آیفون در سال ۲۰۰۷ یافت؛ از آن زمان تاکنون، کوپرتینونشین‌ها ۱۸ آیفون مختلف را عرضه کرده و بیش از ۱.۲ میلیارد دستگاه به فروش رسانده‌اند.

 برخلاف تصور عام، Apple نخستین شرکت یک تریلیون دلاری دنیا نیست؛ شرکت PetroChina نیز برای مدت کوتاهی در سال ۲۰۰۷ به این رقم دست پیدا کرد.

کوپرتینویی ها به‌ لطف جهشی در ارزش سهام خود، موفق شدند تا پیش از آمازون، به‌عنوان نزدیک رقیب این شرکت، به چنین دستاوردی دست پیدا کنند.

اپل، در سال ۱۹۷۶ توسط استیو جابز و استیو وازنیاک با هدف فروش کامپیوترهای شخصی و در حوزه‌ی فناوری با فعالیت در زمینه‌ی فروش محصولاتی همچون آیمک تا آیفون، تأسیس شد. کوپرتینونشین‌ها یک روز پس از انتشار گزارش مالی فراتر از انتظار سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ به این مهم نائل آمده‌اند. این افزایش ۲۰۰۰ درصدی ارزش سهام اپل از زمان مدیرعاملی تیم کوک ، پس از درگذشت استیو جابز، رخداده است.

غول دنیای فناوری در سه ماهه ی گذشته به سودی بالغ بر ۱۱.۵ میلیارد دلار از درآمدی ۵۳.۳ میلیارد دلاری رسید و همین موضوع ارزش سهام آن را به اندازه ای افزایش داد که ارزش بازار این شرکت به سادگی از ۹۳۵ میلیارد دلار به یک تریلیون دلار جهش کند.این جهش ارزش سهام کوپرتینونشین ها یک روز پس از انتشار گزارش مالی فراتر از حد انتظار آن ها برای سه ماهه ی سوم سال ۲۰۱۸ رخ داد.

عملکرد قابل ستایش اپل باعث شد تا این شرکت از رقبای خود در حوزه‌ی فناوری گذر کند. عملکرد فراتر از حد انتظار کوپرتینونشین‌ها در نقطه‌ی مقابل فیسبوک قرار می‌گیرد.