آخرین بروز رسانی: ۲۷ام شهریور, ۱۳۹۷

قابلیت ADF در ماشین های اداری کانن

قابلیت ADF در ماشین های اداری کانن ADF که مختصر […]

قابلیت ADF در ماشین های اداری کانن

ADF که مختصر شده Automatic document feeder است به معنی این است که کاغذ به صورت خودکار به وسیله دستگاه، برای چاپ در طرف دیگر (طرف دوم) برگردانده شود. این اصطلاح در دستگاه‌های فتوکپی و چاپگر رایانه (Printer) کاربرد دارد.

 

 

دستگاه فتوکپی Canon 2202

 

به این صورت که شما یک سری برگه را روی دستگاه قرار می دهید و دستگاه به طور اتوماتیک برگه ها را اسکن می کند، و در دو نوع یک طرفه و دو طرفه موجود است. مدل دوطرفه می تواند هر دو روی برگه را اسکن کند.

ممکن است که شما تعداد زیادی سند برای اسکن داشته باشید. ADF یک قطعه برای تغذیه اتوماتیک اسکنر است که به صورت خودکار سند را به اسکنر تحویل می دهد. بعضی از مدل های اسکنر و دستگاه های چند کاره از این ویژگی برخوردارند و در نتیجه برای اسکن اسناد و برگ ها در حجم بالا مشکلی نخواهید داشت. حداکثر سند یا برگی که یک ADF می پذیرد نیز باید مدنظر قرار گرفته شود.

تصور کنید که ۲۰۰ برگ جزوه‌ی دانشگاهی را از دوست خود به امانت گرفته‌اید و می‌خواهید با استفاده از پرینتر چندکاره‌ی خانگی‌تان آن‌ها را کپی کنید. حال تصور کنید که باید تک‌تک برگه‌ها را در دستگاه قرار دهید و دکمه‌ی Copy را فشار دهید تا برگه کپی شود. ۲۰۰ برگ را باید به همین شکل در دستگاه قرار دهید. بر  این عمل بسیار زمان‌بر و خسته کننده است. سیستم تغذیه‌ی خودکار راه‌حل این مسئله است. در این حالت تنها کافی است برگه‌های خود را روی سینی مخصوص تغذیه خودکار قرار دهید تا دستگاه به‌صورت اتوماتیک برگه‌ها را یکی پس از دیگری وارد دستگاه کرده و کپی کند. البته سینی ADF ظرفیت محدودی دارد و در بیشتر دستگاه‌ها تا ۳۵ برگ را پشتیبانی می‌کند.

ADF از ویژگی های خاص برخی ماشین های اداری کانن است. این امکان بیشتر برای مصارف بالا و ادارات مورد استفاده قرار می گیرد.

 

پرینتر چهارکاره لیزری Canon MF247dw