آخرین بروز رسانی: ۱۶ام تیر, ۱۳۹۷

ساخت سنسور Canon CMOS

ساخت سنسور Canon CMOS ساخت سنسور Canon CMOS در سال […]

ساخت سنسور Canon CMOS

ساخت سنسور Canon CMOS

مقایسه اندازه این سنسور با دوربین DSLR کانن

ساخت سنسور Canon CMOS در سال ۲۰۱۰ معرفی شد. این سنسور توانایی‌هایی دارد که هنوز نمی‌توان از جدیدترین سنسورهای دوربین توقع داشت. به تازگی مشخص شده با این محصول، می‌توان به فیلم برداری از شهاب سنگ‌ها و دیگر اجرام آسمانی پرداخت. این کار اجازه تحلیل و بررسی فرکانس شهاب سنگ‌ها و در جهت حمایت از مدل تئوری رفتار شهاب‌ سنگ را می‌دهد.

سنسور CMOS بزرگ کانن با ابعاد ۲۰۲ در ۲۰۵ میلی‌متر، حساسیت بسیار بالایی در برابر نور دارد. در مقایسه با سنسورهای غول‌پیکر کافی است بدانید ابعاد این سنسور دارای حساسیت بالای کانن چهل برابر از یک سنسور CMOS فول فریم ۳۵ میلی‌متر ببیشتر است.

کانن به تازگی اعلام کرده برای دریافت حداکثر بازدهی ممکن از سنسور CMOS ، آن را در محیطی فوق‌العاده تمیز ساخته است تا بلکه وجود گرد و خاک در محیط را به حداقل برساند.

سنسور CMOS جدید کانن مجهز به شاتر جهانی را باید تحولی در دنیای عکاسی و راهی برای از بین بردن بزرگ‌ترین نقطه‌ی ضعف این سنسور‌ها برشمرد. با توجه به اینکه تمام پیکسل‌های روی سنسور به یکباره و همزمان در معرض نور قرار می‌گیرند. از این‌رو می‌توان تصاویری بدون اعوجاج از سوژه‌های درحال حرکتی که سرعت بالایی دارند را ثبت کرد.

 

 

از این سنسور به منظور ضبط ویدیو از شهاب سنگ‌ها در تاریک‌ترین شرایط استفاده می‌شود. میزان دریافت نور این سنسور CMOS کانن حتی از سنسور دوربین Rebel T3i  که جزو بهترین‌ها در این زمینه محسوب می‌شود نیز بیشتر است. کانن در زمان ساخت تصور می‌کرد این سنسور دارای ابعاد ۲۰ سانتی‌متر مربع قادر خواهد بود تنها با دریافت ۰٫۳ لاکس روشنایی، ویدیوهایی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

افزایش اندازه سنسورهای CMOS مستلزم برطرف کردن چالش‌هایی مانند اعواج و تاخیر انتقال در تبدیل سیگنال‌های الکتریکی از نور است. برای حل این مشکلات، کانن نه تنها از یک مدار پردازش موازی استفاده کرده است. بلکه آنرا با استفاده از شیوه‌های انتقال خود به صورت مبتکرانه بکار برده است.

جهت مشاهده آخرین محصولات و تکنولوژی کانن به سایت www.canon-europe.com مراجعه فرمایید.