آخرین بروز رسانی: ۱۹ام شهریور, ۱۳۹۹

تکنولوژی تشخیص متن (OCR) در اسکنرهای کانن

    OCR چیست؟   تکنولوژی تشخیص متن OCR مختصر […]

 

 

OCR چیست؟

 

تکنولوژی تشخیص متن OCR مختصر عبارت Optical Character Reader است. به شما امکان تبدیل صفحات حاوی متنی اسکن شده را از فرمت عکس به متن را می دهد. نویسندگان، دانشجویان، مترجمان و… که مقالات و متون مختلفی را اسکن می‌کنند، به راحتی می‌توانند با تبدیل این فایل‌ها به متن از تایپ مجدد بپرهیزند.

 

 

تکنولوژی تشخیص متن (OCR) در پرینترهای کانن

 

تکنولوژی OCR یا نویسه خوان نوری
مثلا شما می‌خواهید یک مقاله از یک مجله یا یک نسخه اسکن‌شده از یک قرارداد را ویرایش کنید. برای انجام این کار دو راه وجود دارد. راه اول برای انجام این کار این است که شما می‌توانید ساعت‌ها وقت صرف کرده و متن را تایپ کنید و سپس اشتباهات املایی و نگارشی احتمالی را اصلاح کنید. راه دوم این است که شما می‌توانید در عرض چند ثانیه با استفاده از اسکنر (یا دوربین دیجیتال) و  یا نرم‌افزار Optical Character Recognition که معادل فارسی آن “نویسه خوان نوری” است متن خود را به فرمت قابل ویرایش تبدیل کنید.
انواع OCR
تکنولوژی تشخیص متن  OCR به دو نوع تایپی و دست نویس تقسیم می‌شود؛ یعنی یا باید یک متن که از قبل تایپ شده (مانند مجله، کتاب، روزنامه و یا …) را وارد رایانه کنیم، یا متون دست نویس را هم می توان با این تکنولوژی تبدیل به متن قابل ویرایش در سیستم کرد.متون دست نویس نیز به دو دسته «گسسته» و «پیوسته» تقسیم می‌شوند: متون پیوسته متونی هستند که ما به طور روزانه آنها را می‌نویسیم مانند روزنوشته‌ها، خاطرات، نامه و … ، و اما متون گسسته متونی هستند که در آنها حروف جدا از هم نوشته می‌شوند، مانند فرم‌های اطلاعاتی که نام و نام خانوادگی خود را در آنها به صورت هر حرف داخل یک کادر می‌نویسیم.
بدیهی است که OCR متون گسسته، کار بسیار راحت تری نسبت به مدل پیوسته دارد.
نحوه کار با OCR
اگر روند کار OCR را به صورت یک جعبه سیاه در نظر بگیریم، تصویر اسناد مورد نظر ورودی آن و خروجی آن فایل متنی دیجیتالی (مثلاً به فرمت MS- Word) از متن سند است.
فناوری OCR چیست؟
تصویر زیر روند کار OCR را با به طور دقیقتر نشان می دهد.
فناوری OCR چیست؟

امروزه با پیشرفت فناوری شرکت کانن نیز در این راستا پیش قدم بوده و این تکنولوژی OCR را در محصولات خود به کار برده است. شما کاربر گرامی با مراجعه به سایت نوین رسالت و خرید اسکنر های کانن از این تکنولوژی کاربردی نیز بهره مند خواهید شد.

جهت دریافت مشاوره خرید انواع پرینتر تک اکره و چندکاره با همکاران ما تماس بگیرید.