آخرین بروز رسانی: ۲۵ام اسفند, ۱۳۹۷

سرعت پرینت سه بعدی ۱۰۰ برابر شد

سرعت پرینت سه بعدی ۱۰۰ برابر شد سرعت پرینت سه […]

سرعت پرینت سه بعدی ۱۰۰ برابر شد

سرعت پرینت سه بعدی توسط دانشمندان صد برابر بیشتر شد. تکنولوژی پرینت سه بعدی روز به روز در حال پیشرفت است و اکنون محققان موفق شده اند با استفاده از نور، سرعت پرینت سه بعدی را به شدت افزایش دهند.

محققان دانشگاه میشیگان تکنیک جدیدی را توسعه داده اند که می تواند تکنولوژی پرینت سه بعدی را دگرگون کند و سرعت آن را ۱۰۰ برابر افزایش دهد.

عملکرد پرینتر های سه بعدی کنونی بدین شکل است که اشیاء در یک مدت زمانی فشرده، در خطوط تک بعدی از پایین تا بالا پرینت می شوند. بدین ترتیب لایه لایه ی شیء مورد نظر به مرور پرینت می گردد.

به دلیل زمان زیاد و هزینه ی بالا، تکنولوژی پرینت سه بعدی در آن حدی که انتظار می رود، در صنعت کاربرد نداشته است و تولیدکنندگان قدیمی منتظر پیشرفته تر شدن این تکنولوژی هستند تا بتوانند آن را در سیستم هایشان به کار ببرند.

به همین منظور محققان این دانشگاه روش جدیدی برای پرینت سه بعدی با رزین طراحی کرده اند که با استفاده از دو نور، سرعت پروسه را ۱۰۰ برابر افزایش می دهد. یکی از این نور ها به خشک کردن رزین می پردازد و نور دیگر الگوی آن را ایجاد می کند و همچنین به روان بودن پروسه ی پرینت کمک می کند.

محققان دانشگاه میشیگان مدعی شده اند که تولیدکنندگان با بهره گرفتن از سیستم جدید می توانند الگو های بسیار پیچیده تری را در مدت زمان بسیار بسیار کمتری به صورت سه بعدی پرینت کنند.

پژوهشگران راز این تکنیک جدید را استفاده از قابلیت های شیمیایی مواد می دانند.

در روش های قدیمی برای خشک کردن رزین، از مایع تثبیت عکس استفاده می شد تا با برخورد نور، اشیاء خشک شوند.

اما در روش جدید تیم تحقیقاتی سعی کرده با استفاده از فرآیندی خاص و تابش طول موج مشخص، روان بودن رزین را حین چاپ حفظ کند و در عین حال سرعت پرینت سه بعدی را افزایش دهد.

دسته‌بندی: اخباربرچسب‌ها: