نوین رسالت توزیع کننده انواع پرینتر های لیزری و جوهر افشانپرینتر های مخصوص چاپ عکساسکنر های صفحه تختاسکنر های بایگانی اسنادپرینتر های چند کاره مناسب دفاتر کاریدستگاه های فتوکپی رومیزی و ایستادهکارتریج ، تونر و سایر لوازم جانبی کانن در سراسر کشور
آخرین بروز رسانی: ۱۳ام شهریور, ۱۳۹۷

تکنولوژی تصویر برداری CIS در اسکنرهای کانن

تکنولوژی تصویر برداری CIS در اسکنرهای کانن   تکنولوژی اسکن […]

تکنولوژی تصویر برداری CIS در اسکنرهای کانن

 

تکنولوژی اسکن CIS

 

تکنولوژی اسکن CIS که مخفف Contact Imaging Sensor است. در این تکنولوژی بجای استفاده از لنزهای دوربینی، از لنزهای فیبرنوری برای تبدیل اورجینال به عکس در اسکنر استفاده می کند. این تکنولوژی مدرن تر و ارزان تر از تکنولوژی CCD است.

 

 

به دلیل عدم استفاده از دوربینی در این تکنولوژی و کنترل  سنسورها توسط نرم افزار، هزینه ی نگهداری به مراتب کمتری دارند. اما در پوشش دهی عمق، مانند تکنولوژی CCD قوی نیست. همچنین قدرت اسکن تمام جزئیات و خصوصیات رنگ ها را ندارند.

                                                                                                  

 

سنسورهای تماس با تصویر (CIS) سنسورهای تصویری هستند که در اسکنرهای مسطح مورد استفاده قرار می گیرند و تقریبا در تماس مستقیم با شی که باید اسکن شوند قرار دارند. دستگاه های شارژ همراه یا (CCD) که اغلب برای این برنامه استفاده می شود از یک آینه برای انعکاس نور به سنسور ایستا بهره می برند. CISs بسیار کوچکتر از CCD هستند و معمولا یک دهم CCD برق مصرف می کنند، به همین خاطر به ویژه برای ابزارهای های کم مصرف و قابل حمل مناسب است.

یک CIS معمولا شامل یک آرایه خطی از آشکارسازها است که تحت پوشش لنزهای متمرکز قرار گرفته و با چراغ های قرمز، سبز و آبی برای نوردهی پشتیبانی می شود. استفاده از LED ها به CIS اجازه می دهد به شدت از لحاظ مصرف انرژی به صرفه باشند و اجازه می دهد تا اسکنر ها از طریق ولتاژ خطی کم از طریق اتصال USB تامین شوند.

 

 

با این حال، سنسور تماس CIS کوچکتر و سبکتر از سنسور خطی CCD است, و اجازه می دهد تا تمام عناصر لازم نوری در یک ماژول فشرده شامل شوند که در نتیجه به ساختار داخلی اسکنر کمک می کند.

با سنسور تماس CIS، اسکنر قابل حمل می تواند با ارتفاع فقط ۳۰ میلی متر طراحی شود. CIS یک جزء کلیدی در صنایع جدید محصوب می شود که به طور گسترده ای در اسکنرها (به ویژه اسکنرهای قابل حمل)، الکتروگرافها، بارکد خوانها و تکنولوژی شناسایی نوری استفاده می شود.

 

مزایای تکنولوژی CIS

 

  • هزینه کمتر
  • سرویس و نگهدارزی کمتر
  • جمع و جورتر
  • چون لنز ندارند ، احتمال خدشه دار شدن آن ها نیز وجود ندارد

معایب تکنولوژی CIS

 

  • پوششدهی ضعیف عمق
  • بخاطر منبع نوری LED ، نسبت سیگنال به نویز (SNR) ضعیف تری دارند

نتیجه گیری

 

اگر کار شما بیشتر نقشه های CAD/GIS است و می خواهید از آن ها اسکن بگیرید ، شک نکنید که بهترین گزینه برای شما اسکنرهایی با تکنولوژی CIS  می باشد. هم هزینه کمتری دارند و هم به وسیله ی نرم افزارهایی که با این اسکنرها ارائه می شود معایب این تکنولوژی تقریباً از بین رفته است.
اما اگر جزئیات و کیفیت اسکن برای شما کلیدی است ( مانند اسکن از عکس های آتلیه ای ) بدون شک بهترین انتخاب برای شما تکنولوژی CCD می باشد.

امروزه با پیشرفت فناوری شرکت کانن نیز در این راستا پیش قدم بوده و این تکنولوژی CIS را در محصولات خود به کار برده است. شما کاربر گرامی با مراجعه به سایت نوین رسالت و خرید اسکنر های کانن از این تکنولوژی کاربردی نیز بهره مند خواهید شد.

عنوان

رفتن به بالا