آخرین بروز رسانی: ۱۸ام شهریور, ۱۳۹۷

شکاف حقوق زن و مرد در کمپانی کانن

ﺷﻜﺎﻑ حقوق مبتنی ﺑﺮ ﺟﻨﺴﻴﺖ در کانن   کانن از […]

ﺷﻜﺎﻑ حقوق مبتنی ﺑﺮ ﺟﻨﺴﻴﺖ در کانن

 

کانن از سال ۱۹۳۷ با هدف خاص ساختن بهترین دوربین با کیفیت برای مشتریان تاسیس شده است. شور و شوق خستگی ناپذیر Canon در سال های اخیر آن را تبدیل به رهبر جهانی در راه حل های تصویری، مصرفی و کسب و کار کرده است. کانن به شدت در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می کند تا با ارایه محصولات جدید نیازهای مشتریان را برآورده کند.

طبق قوانین جدید که در آوریل ۲۰۱۷ به تصویب رسید، کارفرمایان انگلیس که دارای بیش از ۲۵۰ کارمند هستند، مجبورند شکاف جنسی پرداخت حقوق خود را منتشر کنند.

گزارش دهی پرداخت جنسیتی، به حقوق برابر بین مردان و زنان می پردازد. شکاف پرداخت جنسیتی نشان دهنده تفاوت در پرداخت متوسط ​​میان مردان و زنان در نیروی کار است. زنان و مردانی که مشاغل مشابه دارند بایستی حقوق برابری پرداخت شود. اگر نیروی کار دارای شکاف ویژه جنسیتی بسیار بالا باشد، نشان دهنده تعدادی از مسائل و محاسبات فردی است که نیاز به شناسایی و حل آن می باشد.

Canon EMEA در این گزارش، میانگین پرداخت حقوق معمولی یک ساعت زنان و مردان را به نمایش گذاشت.

 

نیروی کار

 

این یک آمار جمعیتی شامل نیروی کار در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۱۷ می باشد.

 

ﺑﺮﺭﺳﻲ ﺷﻜﺎﻑ حقوق ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ ﺟﻨﺴﻴﺖ در کانن

تعداد کل کارمندان Canon EMEA که شامل ۳۴ درصد زنان و ۶۶ درصد مردان هستند

 

آمار شکاف جنسیتی

 

نسبت پرداخت اقساطی

 

ﺷﻜﺎﻑ حقوق ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ ﺟﻨﺴﻴﺖ در کانن

 

نسبت پرداخت پاداش

 

 

ﺷﻜﺎﻑ حقوق ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ ﺟﻨﺴﻴﺖ در کانن

 

درک شکاف پرداخت

 

مردان به طور سنتی در صنعت ما غالب شده اند و در مرکز EMEA کانن نیز ۶۶ درصد از کارمندان  مرد و ۳۴ درصد زن هستند. بدین ترتیب، این اختلاف میان کارکنان زن و مرد، سطح بالاتری از درآمد را جذب نیروی مرد می کنند، که منعکس کننده عملکرد بازار است. 
در کسب و کار EMEA کانن، مردان بیشتر در سطوح ارشد هستند و حقوق بالاتری دریافت می کنند. در نتیجه حقوق متوسط ​​مردان بالاتر از میانگین حقوق زنان است. به طور کلی، تفاوت شکاف جنسیتی به طور قابل توجهی تحت تأثیر این واقعیت است که کارکنان زن در نقش مدیریت و رهبری جایگاه کمتری دارند.

 

ﺑﺮﺭﺳﻲ ﺷﻜﺎﻑ حقوق ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ ﺟﻨﺴﻴﺖ در کانن

بستن شکاف

هدف کانن این است که شکاف را ببندد. برای رسیدن به این هدف، متعهد به ارائه طرح های جاری و جدید برای بهبود نحوه جذب، تعامل و توسعه استعدادهای زنان هستند.

ایجاد فرهنگ فراگیر برای مادران، سیاست های انعطاف پذیر کار و خانواده، تعادل فشار کاری، برنامه رفاهی، جذب و استخدام زنان در کسب و کار و پیشرفت آنان درسطوح مدیریت ارشد از راهکارهای کانن می باشد.