آخرین بروز رسانی: ۹ام آبان, ۱۳۹۷

برای پرینتر خود کارتریج اصلی بخریم یا طرح ؟

برای پرینتر خود کارتریج اصلی بخریم یا طرح ؟ اگر […]

برای پرینتر خود کارتریج اصلی بخریم یا طرح ؟

اگر قصد خرید پرینتر دارید بهتر است بدانید با توجه به نیاز شما بهتر است ، کارتریج اصلی خریداری کنید یا طرح ؟در مقاله ای از  سایت ما تفاوت بین کارتریج طرح و اصلی شرح داده شده است. برای شناخت کارتریج اصلی پیشنهاد می دهیم مطالب مربوطه را مطالعه فرمایید. اما هدف از مطلب زیر بررسی انتخاب بین خرید کارتریج اصلی و طرح است. 

چرا کارتریح طرح تولید می‌شود؟

 

کارتریج طرح به علت کیفیتی که به طور قابل قبول بالا می باشد و قیمتی که در مقابل با نوع اصلی آن مناسبتر است ، تولید می شود و همین موضوع سبب شده تا مشتریان بسیاری را در بازار داخلی با خود همراه کند.

بسته به نوع شرکت تولید کننده یا واردکننده ، کارتریج طرح خوب تقریبا می‌تواند در حد یک کارتریج اورجینال هم کار کند.کارتریج طرح اصلی مرغوب با استفاده از استاندارهای لازم ساخته میشوند و برای اطمینان از مرغوبیت این نوع کارتریج ها ، حتما” از نمایندگی های مربوطه خریداری کنید . 

کارتریج های طرح با کیفیت خوب ، صرفه اقتصادی بالایی دارد ، زیرا کارتریج های اصلی تقریبا” ۵۰ درصد از قیمت یک پرینتر آکبند را به خود اختصاص می دهد . واضح است که صرفه اقتصادی ندارد.

درنظر بگیرید در مواردی که کار شما به کیفیت بسیار بالا نیاز ندارد، مانند کارهای اداری که صرفا” پرینت های معمول گرفته می شوند ، شما نیازی به صرف هزینه بالا برای خرید کارتریج اصلی ندارید، اما اگر کیفیت خاص مثل کارهای گرافیکی مدنظر شماست ، در آن صورت خرید کارتریج اصلی را به شما پیشنهاد می کنیم .

مضرات کارتریج طرح نامرغوب :

  کارتریج های طرح نامرغوب ،به دلایل مختلف ازجمله استفاده از قطعات و پودرهای غیر اصلی، کیفیت پایین تری دارد. این کارتریج ها چون از کیفیت ساخت پایینی برخوردار است ممکن است قابل شارژ و استفاده مجدد نباشد و یا هزینه شارژ آن ( به دلیل نیاز به تعویض بسیاری از قطعات ) بالا باشد.هم چنین استفاده از کارتریج بازسازی شده و طرح امکان صدمه زدن به دستگاه و خرابی پرینتر را افزایش می دهد.

کیفیت پایین رنگها در پرینت صفحات
عدم وجود شفافیت در پرینت های رنگی
تعداد پرینت بسیار کمتر از مدل اصلی
بروز بیماری های تنفسی و پوستی به دلیل مجاورت با موارد کارتریج
آلودگی های زیست محیطی
پودر ریزی در پرینتر و کثیف کردن برگه ها
آسیب های جدی به قطعات پرینتر در اثر مشکلات کارتریج های تقلبی

بنابراین به نتیجه رسیدیم که اگر به مراکز فروش قابل اطمینان که نمایندگی کانن را دارند مراجعه کنید، در شرایط کنونی بازار با توجه به قیمتهای بالای کارتریج های اصلی  ، به صرفه است که کارتریج طرح با کیفیت خوب ، خریداری کنید.