آخرین بروز رسانی: ۹ام مهر, ۱۳۹۷

چگونه سرعت اینترنت تان را آزمایش کنید ؟

چگونه سرعت اینترنت تان را آزمایش کنید ؟ شاید برای […]

چگونه سرعت اینترنت تان را آزمایش کنید ؟

شاید برای بسیاری از شما پیش آمده باشد که از سرعت پایین اینترنت کلافه شده باشید و نیاز داشته باشید بدانید در طول روز سرعت شما چه تغییراتی می کند.

 به منظورتست سرعت اینترنت ، محاسبه دقیق‌تر سرعت ارسال و دریافت سرویس خود، ابتدا باید نسبت به طور  موقت  VPN و کلیه دانلودهای درحال اجرا یا مرورگرهای در حال استفاده از اینترنت  را قطع کنید .همچنین نسبت به قطع ارتباط با کلیه وسایل استفاده‌کننده از سرویس از قبیل موبایل، تبلت و سایر تجهیزات مشابه اقدام کنید. به علت اینکه سامانه تست سرعت هر اپراتور متفاوت است، پیشنهاد می‌شود تنها از طریق سامانه سنجش سرعت شرکت ارائه‌دهنده سرویس دریافتی خود جهت سنجش سرعت اقدام کنید تا سرعت اتصال در شبکه اپراتور و نیز سرعت اتصال به شبکه اینترنت به درستی اندازه‌گیری شود.

سپس شما میتوانید از طریق لینک‌های معرفی شده نسبت به سنجش شاخص‌های کیفیت سرویس دریافتی خود از قبیل latency، packet loss، سرعت دانلود و آپلود اقدام کرده و در صورت عدم تطبیق موارد فوق‌الذکر با مقادیر مندرج در قرارداد سرویس نسبت به درج شکایت بر اساس کد رهگیری تخصیص‌یافته توسط سامانه اپراتور اقدام کنید.

چگونه سرعت اینترنت تان را آزمایش کنید ؟

با توجه به این که برخی از اپراتورها به منظور حفظ سوابق اندازه‌گیری سرعت و کیفیت، امکان استفاده از آن را منوط به ورود به سیستم مشترکان آن شرکت می‌دانند، لذا بدین‌منظور  باید با نام کاربری و کلمه عبور دریافتی از اپراتور وارد سامانه مذکور شوید و سپس اقدام به اندازه‌گیری کنید.

در نهایت با توجه به این که تعرفه‌های اینترنت ثابت از مدل حجمی به غیرحجمی با تکیه بر سرعت و با مبنای مصرف منصفانه ارائه می‌شود، تضمین کیفیتی که وزیر و رگولاتوری بر آن تاکید دارند از اهمیت زیادی برخوردار است و از این راه می‌توانید سرعت و کیفیت خود را مورد بررسی قرار دهید.