آخرین بروز رسانی: ۹ام آبان, ۱۳۹۷

پرینتر جوهر افشان یا پرینتر لیزری !!!

پرینتر جوهر افشان یا پرینتر لیزری !!!   پرینترهای جوهرافشان […]

پرینتر جوهر افشان یا پرینتر لیزری !!!

 

پرینترهای جوهرافشان قابلیت چاپ عکس و نمودارها و چارت های رنگی را دارند، اما در مقابل مطالب و نوشته ها را به خوانایی و خوبی پرینترهای لیزری چاپ نمی کنند.

پرینترهای جوهر افشان هزینه نگهداری و مواد مصرفی بیشتری نسبت به پرینترهای لیزری دارند، و همچنین سرعت پرینترهای لیزری بسیار بیشتر از پرینترهای جوهرافشان است.

پرینترهای لیزری تعداد صفحات زیادی را در زمان کم چاپ می کنند و هزینه نگهداری آن نیز کم است و طول عمر بالاتری دارند. برای مصارف اداری مناسب می باشند. پرینترهای لیزری سیاه و سفید، نوشته ها را با کیفیت بالا چاپ می کنند.

برای مصارف خانگی پرینترهای لیزری با قیمت مناسب را تهیه کنید، به دلیل تنوع و تحولات زیاد در بازار پرینترها، قیمت پرینترهای لیزری رنگی، کاهش چشم گیری داشته اند. کاربران در خانه نیز می توانند پاسخگوی نیازهای خود با این دستگاه ها باشند.

اما هزینه نگهداری و مواد مصرفی این پرینترها گران بوده و استفاده از آن برای مصارف خانگی توصیه نمی شود. پس اگر شما برای گزارشات دانشگاهی خود، پرینت کتاب یا تکالیف روزانه می خواهید از پرینتر استفاده کنید، پرینتر لیزری سیاه و سفید توصیه می شود.

اگر می خواهید نمودار و چارت های رنگی یا تصاویر با کیفیت بالا پرینت بگیرید، از پرینترهای جوهرافشان استفاده کنید. البته پرینترهای همه کاره نیز برای کاربر خانگی نیز توصیه می شود.

 

پرینتر همه کاره کانن

 

گاهی به دستگاه های پرینتر، فاکس و اسکنر نیز اضافه می کنند، که می تواند پرینت بگیرد، قادر به ارسال و دریافت فاکس می باشد، کپی و یا اسکن می گیرد. هر چند به بعضی امکانات، نیاز نباشد، اما قیمت این دستگاه ها از قیمت هر یک از دستگاه ها به طور جداگانه بسیار کمتر است، هم جای کمتری نیاز دارد. پس خرید این دستگاه ها توجیه پذیر است.

بعضی از کاربران که علاقه زیادی به حرفه عکاسی دارند، تمایل دارند که عکس ها را برای چاپ، خودشان در منزل با کیفیت بالا انجام دهند. نیازی به چاپ نوشته و گزارش ندارند، پرینتر مخصوص چاپ عکس برای این مصرف کنندگان مناسب است.

کیفیت چاپ عکس در پرینترهای مخصوص چاپ عکس، از پرینترهای جوهرافشان بالاتر است. هزینه کارتریج و تهیه کاغذ مخصوص چاپ عکس و هزینه نگهداری از این دستگاه ها کم نیست. برای کاهش هزینه می توانید از شارژ کارتریج بهره ببرید.

در بعضی موارد قیمت کارتریج دستگاه با قیمت خود دستگاه پرینتر برابری می کند. مثلا بعد از چاپ ۱۵۰ الی ۲۰۰ برگ، باید قیمتی معادل دستگاه پرینتر برای خرید کارتریج هزینه کنید. البته اگر قابل شارژ باشد می توانید با شارژ هزینه را کاهش دهید.

تولید کنندگان برای تسلط بر بازار فروش، دستگاه های پرینتر تولیدی را با قیمت پایین عرضه می کنند، و درآمد و سود را از فروش مواد مصرفی جبران می کنند.

پس هنگام خرید از فروشنده درخواست کنید تا شما را از هزینه نگهداری و مواد مصرفی آگاه کند.