آخرین بروز رسانی: ۱۳ام خرداد, ۱۳۹۹

نحوه تشخیص شارژر اصلی و غیر اصلی گوشی های موبایل

یکی از مشکلات کاربران گوشی های اندروید، تشخیص شارژر اصلی […]

یکی از مشکلات کاربران گوشی های اندروید، تشخیص شارژر اصلی و غیراصلی گوشی های موبایل است. در بسیاری از موارد کیفیت ساخت شارژر اصلی و غیراصلی آشکار است.

اگر لبه های شارژر اصلی و قسمت بالایی آن را با شارژر غیراصلی مقایسه کنید، میبینید که در شارژر اصلی لبه ها نرم وصاف هستند اما در شارژر غیر اصلی گوشه ها و انحنای آن دارای پلاستیک های اضافی و ناهمگن است. البته در مورد این موضوع باید موارد زیادی را در نظر گرفت.

 

نحوه تشخیص شارژر اصلی و غیر اصلی گوشی های موبایل

 

برای نمونه شارژر گوشی های سامسونگ را مورد بررسی قرار دادیم:

بخش اتصال:

بخش اتصال شارژر با کابل در شارژر اصلی اتصالی صاف و تخت دارد، اما در شارژر غیراصلی برجسته و تیز است.

قسمت اتصال کابل به شارژر

در شارژرهای اصلی در این بخش، شاهد دندانه های کوچکی هستیم که نشان دهنده اصلی بودن شارژر است، در حالی که در شارژرهای تقلبی سطح صاف است. در شارژرهای اصلی، قسمت اتصال کابل به شارژر بسیار کوتاه تر از تقلبی آن است. علت این که بخش اتصال را کوتاه درنظر می گیرند، این است که از شکستگی زود هنگام جلوگیری کنند.

قسمت اتصال شارژر به برق

موضوع دارای اهمیت، در تشخیص شارژرهای اصلی و غیراصلی این بخش است. در بیشتر شارژرها لایه اضافی روی قسمت پایین بخش اتصال شارژر به برق وجود دارد. این بخش باعث دوام و مقاومت بیشتر می شود. در حالی که در شارژرهای تقلبی ساده و بدون ساختار مقاومتی است.

 

نحوه تشخیص شارژر اصلی و غیر اصلی گوشی های موبایل

وزن شارژر

وزن شارژرها یک عامل تعیین کننده در تشخیص شارژرهای اصلی و غیراصلی است. به علت کیفیت ساخت بالاتر در شارژرهای اصلی، وزن آن به نسبت شارژرهای تقلبی، سنگین تر است. اما لازم به ذکر است وزن در شارژر به گونه ای نیست که به راحتی قابل تشخیص باشد.

آرم و نوشته های روی شارژر

روی بسیاری از شارژرهای تقلبی حرف A ضخیم تر از شارژرهای اصلی نوشته شده است. لوگوی سامسونگ در شارژر اصلی با یک فونت نوشته شده است.

 

نحوه تشخیص شارژر اصلی و غیر اصلی گوشی های موبایل

مدت زمان شارژ شدن گوشی موبایل

همه گوشی های موبایل مدت زمان مشخصی برای شارژ شدن دارند. شارژری که دیرتر از زمان ممکن گوشی را شارژ کند اصلی نیست. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر شارژری بسیار سریع تر از زمان معمول گوشی را شارژ کند خطراتی برای گوشی موبایلتان در بر دارد.

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

۰ دیدگاه