آخرین بروز رسانی: ۱۸ام اسفند, ۱۳۹۷

ناوهای آمریکایی با پرینتر سه بعدی ساخته می شوند

ناوهای آمریکایی با پرینتر سه بعدی ساخته می شوند نیروی […]

ناوهای آمریکایی با پرینتر سه بعدی ساخته می شوند

نیروی دریایی آمریکا در ساخت ناوهای خود از پرینتر سه بعدی استفاده خواهد کرد. آمریکا با همکاری کمپانی ۳D Systems از تکنولوژی پرینترهای سه بعدی در ساخت ناوهای جنگی خود استفاده خواهد کرد.

کمپانی ۳D Systems در همکاری با صنایع کشتی سازی هانتینگتون اینگالز، قصد دارد تکنولوژی مرتبط با پرینت سه بعدی فلز را برای استفاده در ساخت ناوهای جنگی به کار بگیرد. صنایع هانتینگتون اینگالز تنها کمپانی طراح، سازنده و مسئول سوخت‌گیری هسته‌ای ناوهای هواپیمابر آمریکا و یکی از دو کمپانی سازنده زیردریایی‌های این کشور است. این کمپانی در طی همکاری با ۳D Systems، در بخشی از فرآیند تولید شناورهای نیروی دریایی آمریکا، به جای استفاده از روش‌های معمول، از فناوری چاپ سه بعدی استفاده خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود با استفاده از روش جدید، سرعت ساخت قطعات ظریف‌تر افزایش یافته و میزان مواد هدر رفته کاهش یابد. همچنین احتمالا هزینه ی ساخت نسبت به روش قبل، به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. اولین نقطه ی عطف این قرارداد، نصب پرینتر سه بعدی فلز به نام ProX DMP 320 در کشتی سازی نیوپرت نیوز می باشد. این کمپانی کشتی‌سازی قصد دارد با استفاده از این دستگاه، قطعات آلیاژی جایگزین برای ریخته‌گری، سوپاپ و چندین بخش دیگر را برای ناوهای اتمی بعدی آمریکا بسازد.

همکاری این دو کمپانی نقطه ی اوجی در جهت استفاده از چاپ سه بعدی فلز برای ساخت قطعات شناورهای اتمی به شمار می رود.

دسته‌بندی: اخباربرچسب‌ها: , ,