آخرین بروز رسانی: ۱۸ام اسفند, ۱۳۹۷

چین ،گوینده خبر زن با هوش مصنوعی طراحی کرد

چین ،گوینده خبر زن با هوش مصنوعی طراحی کرد خبرگزاری […]

چین ،گوینده خبر زن با هوش مصنوعی طراحی کرد

خبرگزاری شین هوای کشور چین نخستین گوینده ی خبر زن که با استفاده از هوش مصنوعی طراحی شده است را به نمایش گذاشت. با توجه به این که نقش هوش مصنوعی در زندگی‌ ما هر روز پر رنگ‌تر و پر رنگ‌تر می‌شود، این خبرگزاری چینی در جدیدترین اقدام خود، تصمیم گرفته که از یک هوش مصنوعی برای اجرای برنامه اخبار استفاده کند.

 

این گوینده که شین شیائومینگ نام دارد، اولین گوینده خبر زن جهان است که به طور کامل به وسیله ی هوش مصنوعی ساخته شده و کنترل می گردد. خبرگزاری شین هوا این هوش مصنوعی گوینده اخبار را با همکاری یک موتور جستجوی چینی به نام Soguo طراحی کرده است. گفته شده که شین شیائومینگ، کار خود را به طور رسمی از ماه مارس و پوشش خبری یک رویداد سیاسی مهم به نام Two Sessions در کشور چین آغاز خواهد کرد.

 

 

البته شیائومینگ، نخستین گوینده خبر هوش مصنوعی این خبرگزاری نیست، بلکه شین هوا در ماه نوامبر سال گذشته با معرفی هوش مصنوعی Qui Hao به عنوان یک گوینده خبر مرد که اخبار کنفرانس بین المللی اینترنت چین را پوشش می داد، پا به این عرصه گذاشت. این خبرگزاری امسال نیز از گوینده مرد پیشرفته تر خود با نام شیائوهائو رونمایی کرد، که می تواند بایستد، ژست‌های مختلف بگیرد و طبیعی‌تر از سایر هوش مصنوعی‌های معرفی شده حرکت کند. خبرگزاری شین هوا اظهار داشته است که تا کنون از عملکرد هوش مصنوعی های گوینده خبر خود بسیار راضی بوده است.

دسته‌بندی: اخباربرچسب‌ها: ,