آخرین بروز رسانی: ۱۳ام آبان, ۱۳۹۷

۵G چگونه دنیای ماشین ها را عوض خواهد کرد!!!

۵G چگونه دنیای ماشین ها را عوض خواهد کرد!!! تکنولوژی […]

۵G چگونه دنیای ماشین ها را عوض خواهد کرد!!!

تکنولوژی wireless با سرعت بالا، صرفا برای تلفن شما نیست. شبکه ۵G wireless، با ادعای بهبود وضعیت ماشین های فردا در جاده ها پا به عرصه می گذارد.

 

چطور 5G دنیای ماشین ها را عوض خواهد کرد!!

 

بیشترین اخبار در مورد ۵G، سرعت Data زیاد برای تلفن ها و لپ تاپ ها و هر وسیله ای که به اینترنت وصل می شوند، متمرکز شده است. هر وسیله ای که با اینترنت مرتبط شود مثل تلفن های همراه هوشمند، لباس، لوازم منزل و … سودمند است، ولی هیچ یک از موارد مانند ماشین، سودش بالاتر نیست.

 

چطور 5G دنیای ماشین ها را عوض خواهد کرد!!

 

آمریکا بزرگترین ارائه کننده شبکه ۵G wireless، در سال ۲۰۱۹ است. با وجود این تکنولوژی، در چند سال آینده ماشین آلات، خودشان را ارتقا می دهند.

وقتی ۵G روی جاده ها می افتد، ماشین ها نیز همانند تلفن های همراه هوشمند از شبکه اینترنت بهره می برند. برای راننده و سرنشینان داده ها را به داخل ماشین می آورد تا از آن ها استفاده کنند، و اطلاعات را با سرعت و دقت بیشتر به بیرون منتقل می کند.

 

چطور 5G دنیای ماشین ها را عوض خواهد کرد!!

 

آوردن وب به جاده ها

امروزه اکثر ماشین های مدرن، مجهز به wifi hotspot هستند که، اجازه می دهد هم خودرو و هم سرنشینان، به ۴G LTE اتصال پیدا کنند. LTE می تواند خیلی سریع عمل کند و در عین حال نیز می تواند افت ناگهانی داشته باشد. علت این افت از ان جایی ناشی می شود که چند دستگاه همزمان درحال استفاده از آن هستند. برای مثال دانلود فیلم، شنیدن موسیقی و … .

اینجاست که ۵G وارد میدان رقابت می شود. پهنای باند ۵G، می تواند بسیار زیاد گسترش پیدا کند. اگر ۷ نفر در آن مکان حضور داشته باشند، می توانند همزمان از آن استفاده کنند، بدون اینکه افتی داشته باشد. ۵G می تواند چندین بار، پهنای باند خودش را گسترش دهد.

 

چطور 5G دنیای ماشین ها را عوض خواهد کرد!!

 

می توانید در ماشین SUV موسیقی گوش دهید و فیلم با کیفیت بالا تماشا کنید. با این امکان بچه ها، نسبت به محیط اطراف بی توجه و جذب صفحه نمایش می شوند و مدام نمی پرسند کی می رسیم؟ همچنین راننده می تواند از صفحه نمایش، تمام ماشین را تحت نظر داشته باشد و کنترل کند. به همین خاطر سازندگان اتومبیل روی این مسئله کار می کنند.

 

چطور 5G دنیای ماشین ها را عوض خواهد کرد!!

 

اتصال ماشین ها به شبکه اینترنت

همین مسئله می تواند به راننده و ماشین بسیار کمک کند. راننده می تواند از راه دور اتومبیل را کنترل کند، سریع مشکل را حل کند و ماشین را تحت نظر داشته باشد. آیا تا به امروز از تلفن هوشمند، به عنوان کنترل از راه دور، مثلا برای قفل کردن ماشین و یا مطلع شدن از مقدار باتری، برای ماشین های الکتریسیتی استفاده کردید؟

برای انجام این کار در ۴G یک مدت زمان طول می کشد، زمانی که اطلاعات را بفرستد و پاسخ را دریافت کند. اما در ۵G اصلا وقتی تلف نمی شود، اطلاعات با تاخیر بسیار کم، به محض برداشتن دست از روی دکمه فرمان، انجام می شود.

 

چطور 5G دنیای ماشین ها را عوض خواهد کرد!!

 

با وجود ۵G می توانید کلیدتان را کنار گذاشته و با گوشی هوشمند خود کنترل تمام امور را به دست بگیرید. سازمان هایی که تعداد زیادی راننده دارند میتوانند به راحتی راننده ها را جا به جا کنند. همزمان می شود چندین کار را با هم انجام داد و موقعیت را مشخص کرد.