آخرین بروز رسانی: ۵ام آذر, ۱۳۹۷

نخستین گوشی ماهواره ای مجهز به سیستم عامل اندروید

کمپانی Thuraya، به تازگی یک گوشی هوشمند را در معرض […]

کمپانی Thuraya، به تازگی یک گوشی هوشمند را در معرض نمایش گذاشته است که، آن را نخستین گوشی ماهواره ای هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید می داند.

گوشی های هوشمند ماهواره ای، زمانی که موبایل آنتن ندارد بستری را فراهم می کند که کاربر بتواند از اینترنت استفاده کند و از ادامه کارهای روزمره باز نماند.

 

X5-Touch

 

کمپانی Thuraya در زمینه اطلاعات ماهواره ای و انتقال اطلاعات به روش ماهواره ای زبان زد است و در کشور ما فعالیت گسترده ای دارد. این کمپانی قصد دارد گوشی هوشمند خود را با نام X5-Touch روانه بازار کند، قیمت آن را ۹۹۹ یورو در نظر گرفته است. ویژگی های این گوشی هوشمند مانند برخی از گوشی های CAT است.

نخستین موبایل ماهواره ای، مجهز به سیستم عامل اندروید ۷٫۱، دارای صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی با رزولوشن Full HD، پردازنده اسپندراگون ۶۲۵ و دو گیگا بایت رم نرم افزاری و ۱۶ گیگا بایت حافظه داخلی است. قابلیت افزایش حافظه از طریق کارت SD را برای کاربر فراهم می کند.

لنزهای ۸ و ۲ مگا پیکسلی دارد، که در این زمینه نمی شود انتظار زیادی از این محصول داشت. X5-Touch از سیستم های مکان یاب معروف جهانی مانند GPS BeiDou و GLONASS پشتیبانی می کند. باتری ۳۸۰۰ آمپری یک گزینه عالی برای این محصول است.

دو قابلیت مقاومت در برابر آب و بهره مندی از استاندارد MIL-STD-810، برای استفاده در شرایط کاری بسیار سخت مناسب است. با توجه به این که قیمت استفاده از این آنتن ها بسیار بالا است، اما برای بعضی از موارد و مشاغل منطقی به نظر می رسد.