آخرین بروز رسانی: ۲۵ام بهمن, ۱۳۹۷

ساخت پروتز دست با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی

ساخت پروتز دست با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی […]

ساخت پروتز دست با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی

شرکتی نیویورکی با بهره گیری از تکنولوژی پرینتر سه بعدی، یک پروتز دست مجهز به هوش مصنوعی ساخته است که می تواند اشیا را بگیرد و انگشتان را حرکت دهد و از نظر اقتصادی بسیار ارزانتر از نمونه های فعلی است. طبق گفته ی محققان، این روش برای همه بیماران و به خصوص کودکان بسیار کارآمد می باشد.

شرکت نیویورکی Unlimited Tomorrow از یک پروتز دست پرینتی رونمایی کرده که به حسگرهای ماهیچه ای و سیستم کنترل هوش مصنوعی مجهز است و می تواند به کودک دچار قطع عضو، قابلیت حرکت دادن انگشتان و در دست گرفتن اشیا را بدهد.

به طور معمول پروتزهای فناورانه هزاران دلار هزینه دارند، اما دستگاه جدید این شرکت با قیمتی حدود ۱۰ هزار دلار عرضه می شود. این شرکت امیدوار است طی یک سال هزینه های ساخت آن را حدود ۵۰ درصد کاهش دهد.

این پروتزهای جالب را می توان طوری ساخت که مناسب افراد مختلف باشند، اما تولید کننده به طور خاص روی کودکان تمرکز کرده است. این دست مصنوعی می تواند اشیا را بگیرد و انگشتان آن نیز قدرت حرکت دارند، در ضمن تولید کننده ی این پروتزها با توجه به بازخورد مستقیمی که از کودکان تحت آزمایش می گیرد، محصول خود را ارتقا می دهد.

کودک با کمک این دست می تواند فعالیت های روزانه مانند نوشیدن آب، نوشتن و غیره را انجام دهد. پروتز مذکور به طور خودکار حرکات را شناسایی و ذخیره می کند و در مرحله ی بعد به طور خودکار حرکات را انجام می دهد. سیستم این دست به صورت بی سیم شارژ می شود و عمر شارژ آن بین ۳ تا ۴ روز است.