آخرین بروز رسانی: ۷ام آبان, ۱۳۹۷

تفاوت کارتریج اصلی با کارتریج غیر اصلی

تفاوت کارتریج اصلی با کارتریج غیر اصلی منبع تامین رنگ […]

تفاوت کارتریج اصلی با کارتریج غیر اصلی

منبع تامین رنگ در پرینترها و پلاترها بسته به نوع دستگاه، کارتریج نامیده می شود. پرینترهای جوهر افشان با پاشیدن قطرات ریز جوهر، بر روی کاغذ از طریق نازل هایی که در هد وجود دارد، تصاویر سیاه و سفید و رنگی را با کیفیت های مختلف شکل می دهد. رنگ های اصلی در چاپگرهای جوهر افشان، به ۴ رنگ اصلی مشکی، آبی، قرمز و زرد تقسیم می شوند.

 

 

در چاپگرهای لیزری به جای جوهر، از تونر اسفاده می شود. کارترج در پرینترهای لیزری، از مخزن تونر و مخزن ضایعات تشکیل شده است. درام، مگنت و فوم رول از دیگر اجزای مخزن تونر می باشند. چاپگرهای لیزری مشکی، دارای تونر مشکی می باشند. ولی در چاپگرهای رنگی، آبی، قرمز و زرد نیز به تونر مشکی اضافه می شوند.

و اما تفاوت های بین کارتریج های اصلی و غیر اصلی:

اگرچه امروز هولوگرام های مشابهی روی جعبه کارتریج های غیر اصلی قرار گرفته اند که با کیفیت های خیلی بالا تولید شده اند، ولی همچنان با نمونه اصلی تفاوت های زیادی دارند.

بارزترین تفاوت را می توان در سه بعدی بودن هولوگرام و نحوه حرکت محتویات داخل هولوگرام، هنگام حرکت دادن جعبه کارتریج دانست. این تفاوت در نمونه های مشابه و غیر اصلی یافت نمی شود. نوع سرپلم در کارتریج های لیزری، کاملا با نمونه غیر اصلی متفاوت است، از این جهت که این قسمت باید کاملا چسبیده به بدنه کارتریج باشد.

 هنگامی که کاربر قصد کشیدن پلم کارتریج را دارد، باید سرپلم را بشکند و سپس نوار آن را از داخل کارتریج بیرون بکشد. به نوعی سرپلم باید جزئی از بدنه آن در هنگام تولید باشد، که در نمونه های غیر اصل این چنین نیست.

درج اطلاعات تاریخ ساخت و سری کارتریج به صورت برجسته روی بدنه آن درج شده باشد، که باید با شماره های درج شده بر روی جعبه مطابقت داشته باشد.

در کارتریج های جوهر افشان، رنگ طلایی هد و شفافیت نازل ها، و بی خط و خش بودن قسمت هایی که با سوزن دستگاه اتصال برقرار می کند و یا همان قسمتی که به صورت دانه های طلایی متعدد که مقابل هد قرار گرفته را، می توان ملاک تشخیص کارتریج اصلی و غیر اصلی دانست.

رنگ فیروزه ای خاصی که در درام کارتریج های لیزری اصلی دیده می شود را، به ندرت می شود در نمونه های مشابه و غیر اصلی پیدا کرد.

 

                   

 

این رنگ که نوعی سبز آبی خاص می باشد، کاملا باید بدون خط و خش و صاف دیده شود. چرا که در صورت دست دوم بودن کارتریج، اثر کاغذ به صورت حلقوی و به کرات روی درام یافت می شود، که پنهان کردن آن ممکن نیست.

اگر چنان چه در تشخیص ظاهری و پیدا کردن نشانه های کارتریج اصلی مردد هستید ، بهترین ابزار و بارزترین نشانه می تواند کارکرد استانداردکارتریج باشد.

کارتریج های اورجینال و استاندارد به تعداد ذکر شده بر روی جعبه ، صفحات مشخصی را پرینت می گیرد.