آخرین بروز رسانی: ۲۱ام اسفند, ۱۳۹۷

تبدیل امواج وای فای به برق !

تبدیل امواج وای فای به برق مهندسان دستگاه جدید و […]

تبدیل امواج وای فای به برق

مهندسان دستگاه جدید و انعطاف پذیری ساخته اند که می تواند با جذب سیگنال های وای فای و ذخیره ی انرژی آنها، برق تولید نماید. این دستگاه قادر است انرژی را به الکتریسیته تبدیل کند و با استفاده از آن وسایل الکترونیکی را بدون نیاز به سیم یا باتری شارژ کند. دستگاه جدید مذکور که حاصل تلاش های گروهی از محققان به رهبری MIT و دانشگاه مادرید می باشد و با عنوان رکتانا نام گذاری شده است، در واقع نوعی آنتن می باشد که انرژی الکترومغناطیسی را به جریان برق مستقیم تبدیل می کند.

 

 

به دلیل اینکه رکتانا یک دستگاه انعطاف پذیر است، از آن می توان در سطوح وسیعی مانند کاغذ دیواری منازل یا در وسایل کوچک و قابل حمل مثل گوشی های هوشمند، استفاده کرد. البته این اولین دستگاهی نیست که می تواند انرژی را از وای فای به برق تبدیل کند و مدت هاست که چنین ایده ای وجود داشته، اما موفقیت اصلی این تیم تحقیقاتی مربوط به استفاده از موادی متفاوت در ساختار یکسوکننده ی دستگاه می باشد. ژو ژانگ، یکی از مهندسان دانشگاه MIT در این باره می گوید: این طراحی به معنای دستیابی به تجهیزی کاملا انعطاف پذیر است که از سرعت کافی برای جذب پهنای باند فرکانس های رادیویی مورد استفاده در بسیاری از تجهیزات روزمره ی ما نظیر وای فای، بلوتوث و LTE تلفن همراه برخوردار خواهد بود.

در حال حاضر این تیم در تلاش است تا سیستم های بزرگتری را بسازد و کارایی این نوع آنتن ها را افزایش دهد، چرا که پیش بینی می گردد هزینه ی این فناوری در مقیاس های بزرگتر کاهش یابد.

دسته‌بندی: اخباربرچسب‌ها: , ,

نظر شما برای ما با ارزشه

۲ دیدگاه

  1. امیرعلی در - پاسخ

    باید بهتون بگم دارم یه مداری طراحی میکنم که امواج (۴g-am-fm و امواج تلویزیون) رو به برق تبدیل میکنه .
    احتمالا باید ۱ یا ۲ ولت خروجی بده‌.
    انشا الله کار کنه.

  2. امیرعلی در - پاسخ

    ولی حجم بزرگی داره