آخرین بروز رسانی: ۲۱ام شهریور, ۱۳۹۷

بررسی اصطلاحات IPM , CPM , PPM

بررسی اصطلاحات IPM , CPM , PPM سرعت چاپ یکی […]

بررسی اصطلاحات IPM , CPM , PPM

بررسی اصطلاحات IPM , CPM , PPM

سرعت چاپ

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های پرینترها، تعداد صفحاتی است که در واحد زمان می‌توانند چاپ کنند. این شاخصه با واحد ppm (مخفف عبارت page per minute) سنجیده می‌شود. درصورتی‌که سرعت پرینتر برای شما اهمیت زیادی دارد و محدودیت قیمتی هم ندارید، پیشنهاد می‌شود از پرینترهای لیزری استفاده کنید زیرا سرعت چاپ در پرینترهای لیزری به‌مراتب بیشتر از پرینترهای جوهرافشان است. طبیعتاً هر چه سرعت چاپ در پرینتر افزایش یابد، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

برای بیان سرعت پرینتر، سازندگان آن از عبارت PPM سرعت پرینتر یا تعداد صفحات در دقیقه (Pages per minute) استفاده می کنند. کیفیت یک پرینتر تا حد زیادی به سرعت چاپ و خروج صفحات چاپ شده از دستگاه بستگی دارد. برای مثال چاپ در حالت پیش نویس ممکن است سریع تر باشد اما نتیجه نهایی به خوبی چاپ در مد بهینه نخواهد بود.

پرینترهای لیزری از سرعت بیشتری نسبت به پرینترهای جوهرافشان برخوردارند و برای کسب و کارهایی مناسب هستند که نیاز به سرعت چاپ بالا دارند. برای مثال دفاتر فنی که باید صفحات چاپ شده را به دست مشتری خود برسانند.

بررسی اصطلاحات IPM , CPM , PPM

سرعت موتور

این عدد معمولا به‌صورت صفحه در دقیقه (ppm) و گاهی کپی در دقیقه (cpm) یا تصویر در دقیقه (ipm) بیان می‌شود. اما در بسیاری از موارد باید این ادعاها را با احتیاط بررسی کرد زیرا فروشندگان اغلب عدد‌هایی را نشان می‌دهند که چاپ کردن در حالت “درفت” را منعکس می‌کنند که سریع‌تر است اما به اندازه تنظیمات کیفیت استاندارد خوب به نظر نمی‌رسد یا بدتر از آن زمان پردازش اولیه پیش از چاپ اولین کاغذ را حذف می‌کنند.

به طور کلی اصطلاح PPM در سرعت چاپ پرینترهای کانن و IPM در سرعت اسکنرهای کانن کاربرد دارد.

هم‌چنین باید توجه داشت سرعت چاپ با توجه به پیچیدگی کار نیز متغیر است. چاپ تصاویر پیچیده یا چاپ برروی هر دو طرف کاغذ سرعت پرینتر را کند خواهد کرد.